Ansökan om särskilda insatser enligt LSS

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Har du en bestående funktionsnedsättning som orsakar betydande svårigheter i vardagen? Då kan du ha rätt att få stöd och service av kommunen enligt LSS (lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade).

Vad innehåller e-tjänsten?

I e-tjänsten ansöker du om någon eller några av de 10 LSS-insatserna. Du kan läsa mer om insatserna här. Du kan även följa händelserna i ditt ärende från ansökan till beslut samt få meddelande via e-post när ditt ärende uppdateras.

Vad behöver jag för att kunna använda tjänsten?

För att kunna använda e-tjänsten krävs en e-legitimation eller BankID. Ansökan kan du göra om det gäller dig själv eller om du är legal företrädare, vårdnadshavare, god man eller förvaltare. Oavsett om du ansöker för egen del eller för annans räkning kan du logga in med din egen e-legitimation. I ansökan uppger du sedan vem ansökan gäller.

Om du som söker saknar BankID - använd denna e-tjänst.

Vad händer sen?

Efter att ansökan har inkommit så kommer Krokoms kommuns LSS-handläggare kontakta dig för att göra en utredning kring ditt behov av bistånd.

Följande behövs för e-tjänsten

  • BankID

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa