Arbetsgivar- eller tjänstgöringsintyg, beställning

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Här kan du som arbetar eller har arbetat i Krokoms kommun beställa arbetsgivarintyg respektive tjänstgöringsintyg.

  • Ett arbetsgivarintyg är en särskild blankett som bland annat A-kassan och Försäkringskassan behöver för att kunna fastställa din årsinkomst. Intyget behövs exempelvis när du ska ansöka om arbetslöshetsersättning.
  • Ett tjänstgöringsintyg beskriver vilken typ av anställning du har eller har haft. Intyget behövs exempelvis när du ska söka utbildning eller nytt arbete.

Förutsättningar

Om du behöver ett tjänstgöringsintyg för att kunna söka förskollärar- eller lärarlegitimation beställer du det här förutsatt att det gäller en tidigare anställning. Ange då att intyget gäller lärarlegitimation under "Övriga upplysningar". Om intyget däremot gäller din nuvarande anställning så görs beställningen direkt på Skolverkets webbsida av din chef.

Uppgifter att ha till hands

För att kunna genomföra denna beställning behöver du följande uppgifter:

  • datumperioden intyget ska gälla för
  • kontaktuppgifter
  • om det gäller ett arbetsgivarintyg eller tjänstgöringsintyg

Vad händer när du skickat in ärendet?

Beställningen tas emot av kommunens lönehandläggare och behandlas i den ordning de kommer in, cirka 14 dagar från att vi fått in beställningen.

Intyget skickas därefter till angiven adress.

Följande behövs för e-tjänsten

  • E-legitimation

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa